Minecraft — гра з найбільшим показником продажів у всьому світі. За минулий рік було продано 238 млн копій гри на всіх платформах.
Розробка шведського програміста неодноразово відзначалася якими тільки можливо нагородами та визнанням ігрового ком’юніті завдяки гнучкості сюжету та творчій свободі гравця. Крім цього існує понад 20 000 модифікацій, які роблять ігровий світ більш насиченим та цікавим.
Створенням мобів та різних збірників додатків для Майнкрафт займаються сторонні розробники. Один із яких — наш клієнт. Розуміючи, наскільки велика конкуренція у цій сфері, компанія клієнта вирішила провести оптимізацію свого застосунку у Google Play за допомогою спеціалізованого агентства.
«Master for Minecraft PE» — додаток з модифікаціями та доповненнями для гри Minecraft. Замовник — розробник ігор. Проект на ринок США.
Визначення цілей. На цьому етапі ми провели аудит додатку, пропрацювали сильні та слабкі сторони, склали короткострокові та довгострокові цілі. З цього розпочалося складання комплексної ASO-стратегії.
Дослідження конкуруючих компаній — дуже важливий етап визначення стану ніші. Ми детально вивчили конкурентів, їх просування та способи комунікації, після чого склали власне бачення просування нашої додатку.
Опрацювання семантичного ядра. Оптимізація будь-яких метаданих завжди ґрунтується на оновленні ключових запитів, взятих із семантичного ядра. За роки оптимізації сайтів та мобільних додатків ми дійшли висновку, що краще не шкодувати часу та детально опрацювати СЯ.
Оптимізація метаданих. Ми змінили назву (Title) та опис (Description) додатку, використовуючи високочастотні ключі із семантичного ядра. Це дуже важливий етап, оскільки Google Play індексує ці поля.
Оптимізація візуальних складових. Далі ми взялися за створення оновленої, яскравої та зрозумілої іконки, а також повністю переробили скриншоти, зробивши їх інформативними, та додали на перше місце відеокреатив.
Відстеження результатів. Усього за кілька місяців нам вдалося збільшити показник перегляду сторінки додатку та кількість органічних установок. Така реакція користувачів підтвердила, що обрана стратегія була правильною.
Google Play — це магазин мобільних додатків, у якому налічується понад 3,4 мільйона пропозицій. Продукти всередині маркету певним чином ранжуються, і користувач завжди отримує найактуальніші пропозиції, які з точністю відповідають його запиту.
За вибір релевантних додатків для користувача відповідають пошукові алгоритми. Вони постійно обробляють метадані кожної завантаженої утиліти та визначають їх позиції у списку пошукової видачі. Чим якісніше складені та описані ці дані, тим вище місце додатку у рейтингу, а значить більше кількість установок та відвідувань.
ASO-оптимізація — це комплекс дій, спрямований на органічне просування додатку всередині маркету. Оптимізація передбачає роботу з метаданими, візуальними та контекстуальними складовими. З одного боку, це необхідно для того, щоб зробити сторінку продукту привабливою, а з іншого — це допомагає пошуковим алгоритмам краще індексувати додаток.
Наш клієнт — розробник додатку з модифікаціями та доповненнями для гри Minecraft. Цей додаток завантажено лише в Google Play, і нашою метою було збільшити кількість користувачів на його сторінці та збільшити кількість завантажень.
Рис. 1 — Додаток замовника в Google Play
Оптимізацію, як і будь-яке мобільне просування, слід розпочинати з аналізу ніші та конкурентів. Отримані дані необхідні для того, щоб оцінити свої можливості у порівнянні з виконаною роботою конкурентів, та визначити точки зростання.
Клієнт поділився інформацією про 30 компаній — основних конкурентів, на основі яких ми провели дослідження:
Рис. 2 — Діаграма дослідження конкурентів
Рис. 3 — Аналіз видимості за ключовими словами
Просування додатків конкурентів за брендовими запитами — для нас незаперечна перевага. Оскільки вони не приділяють достатньо часу та уваги просуванню за цільовими запитами.
Під час аналізу частина компаній-конкурентів показали високі позиції щодо нецільових запитів. Завдяки цьому ми виявили додаткові ключові слова, які потім використовували для просування. Чим більше користувачів знаходять додаток в пошуку та відкривають сторінку, тим швидше вона опиниться в ТОП пошукової видачі за пошуковими запитами.
Проаналізувавши метадані конкурентів, ми визначили, що найбільші компанії-конкуренти оптимізують Title та Description (тобто використовують ключові слова в назві та описі). Ми опрацювали опис цих додатків і склали список додаткових ключових слів для подальшого просування.
В результаті дослідження ми виділили 3 запити, що найбільш підходять для робіт з оптимізації додатку:
Проаналізувавши конкурентів, ми опрацювали семантичне ядро. Використовували ключові слова, що входять до семантичного ядра для складання технічного завдання спеціалісту, який писатиме основний текст для сторінки.
Текст опису повинен презентувати додаток з найбільш вигідної сторони, а також розповісти про нього, про функції та можливості, описувати ключові переваги та особливості.
Проробляючи структуру тексту, важливо приділяти увагу наступним характеристикам:
У Google Play опис індексується пошуковими алгоритмами. Це означає, що текст опису повинен містити якнайбільше ключових слів.
Важливо! Опис не повинен втрачати сенс і привабливість через спам ключових слів. Усього має бути в міру. Для просування цього проекту, ми визначили довжину опису у 2500-3000 символів.
Для ранжування додатку в Google Play також має значення його назву (Title). Ми припускали, що ім’я має містити ключовий запит «mods for minecraft».
Спочатку ми зупинилися на варіанті Minecraft Mods by Master for Minecraft app, але політика Google Play не дозволяє використання імені бренду на самому початку назви. Пізніше клієнт затвердив коротшу назву «Master for Minecraft PE».
ASO-оптимізація мобільного додатка в Google Play почалася з аналізу конкурентів та ніші, складання семантичного ядра. Також роботи з оптимізації торкнулися оновлення іконок та скриншотів додатку, написання нового опису з урахуванням ключових слів та запитів, опрацювання відгуків, що загалом вплинуло на оцінки та загальний рейтинг.
Нам вдалося досягти хороших результатів лише за 3 місяці роботи. Ми почали працювати з проектом у грудні:
Рис. 4 — Зростання показника кількості відвідувачів (вересень 2020 — грудень 2021)
ASO — це постійна оптимізація та коригування даних залежно від реакції користувачів на внесені зміни. Результат оптимізації, у тому числі пошукової, досягається завдяки постійним та оперативним змінам.
Рис. 5 — Аналітика приросту користувачів по країнах
Дані показують, скільки нових користувачів вдалося залучити на сторінку додатку у лютому 2021 року, тобто після трьох місяців роботи. Причому ми оптимізували лише англомовну сторінку:
Рис. 6 — Як змінювалися показники завантаження додатку (вересень 2020 — лютий 2021 у порівнянні з березень 2020 — серпень 2020)
Кількість відвідувачів сторінки додатку Google Play збільшилася.
Рис. 7 — Як змінювалась відвідуваність користувачів
Як бачимо, відвідуваність зростала добрими темпами.
ASO-оптимізація — це комплексна стратегія. Зміни стосуються різних елементів мобільного додатку: іконки, скриншотів, опису, відгуків.
Користувачі Google Play бачать перші два скриншоти. Саме ці два візуальні елементи повинні вплинути на рішення відвідувача чи відкривати сторінку додатка, і чи цікаво йому скористатися такою утилітою.
Рис. 8 — Скриншоти додатку клієнта
Важливо, щоб зображення матчилися з тематикою самого додатку, були інформативними, і водночас привертали увагу відвідувачів своїм змістом.
Для формату відео діють такі самі правила. Відеоролик повинен бути коротким, яскравим, зрозумілим та максимально захоплюючим.
При першій взаємодії з додатком користувач вже бачить його середню оцінку (кількість зірочок) та кількість завантажень. Ці дані також відіграють роль у прийнятті рішення про встановлення нової утиліти.
Низька оцінка формується з багатьох незадоволених відгуків інших користувачів, тому цей показник сильно знижує рейтинг популярності додатку.
Рис. 9 — Оцінки та рейтинг
Важливе місце у просуванні грає не лише рейтинг, а й відгуки. Користувачі описують свій досвід, діляться інформацією (наприклад, можна повідомити про помилки чи кількість реклами у додатку).
Якщо розробник/видавець є клієнтоорієнтованим, він завжди оперативно відповідає на нові коментарі. За цими відповідями можна судити про проведення робіт з поліпшення продуктивності, оновлення версій.
Рис. 10 — Робота з відгуками
Негативні коментарі не треба видаляти, з ними треба працювати, дослухатися. У будь-якому випадку, навіть у всесвітньо відомого додатку будуть негативні відгуки.
Зроблені нами роботи з оптимізації мобільного додатка за період з грудня 2020 року до січня 2021 року продемонстрували відмінні результати. Поставлені цілі та завдання виконані. Нашій команді вдалося збільшити кількість нових користувачів на сторінці та підвищити показник конверсії.
Використання релевантних ключових слів допомогло застосунку краще ранжуватися в Google Play. Пошукова оптимізація вплинула на кількість завантажень та трафік загалом. Таким чином, можемо констатувати, що ASO-оптимізація ефективна навіть при опрацюванні окремих елементів.
Оптимізація всіх складових сторінки мобільного додатка призведе до досягнення більш глобальних цілей.
Усім початківцям ASO-фахівцям або розробникам важко вивести додатки в ТОП пошукової видачі, але знайте, що оптимізація працює, просто потрібно добре опрацювати всі складові. Ми можемо допомогти вам.
Звертайтеся за консультацією.
Наш клієнт — розробник мобільного додатку з модифікаціями та доповненнями для гри Minecraft. Цей додаток завантажено лише в Google Play, і нашою метою було збільшити кількість користувачів на його сторінці та збільшити кількість завантажень.