Apple Store
Google Play

ТОП-5 помилок ASO-оптимізації мобільного додатка

Алена Content Writer
Альона / Content Writer
17 Чер 22
35

App Store та Google Play на сьогодні – важливий маркетинговий канал мобільних продуктів. Якщо ви розробник або видавець мобільного додатка, подумайте про правильність обраної стратегії просування в даному каналі, можливо, вам вдасться не допускати помилки на початку просування.

Маркетинг у магазинах додатків називають ASO-оптимізацією. Ця галузь ще не розвинена так сильно, що про неї пишуть книги, тому зараз усі фахівці мобільного просування тестують різні підходи та методи з ASO. Ми можемо поділитися нашим власним ТОПом помилок, які роблять фахівці, оптимізуючи сторінки додатків в App Store та Google Play.

ASO ≠ SEO

Досі існує думка, ASO ― це просто SEO для мобільних додатків. Коли справа стосується ASO, багато фахівців дбають лише про оптимізацію пошуку або ключові слова. І це найбільша помилка, тому що ASO – це оптимізація метаданих, візуальної складової та контекстуальних елементів.

Крім ключових слів та грамотно складеного опису, існують спеціальні рубрики та розділи, які формують позиціювання мобільного додатка у користувачів. Наприклад: Додаток дня, Вибір редакції, Топ категорії. Використовуючи ваш продукт користувач залишає відгук та оцінку, на основі яких формується ваш рейтинг. Це і є ASO-оптимізація.

SEO и ASO

Рис. 1 – Відмінності між SEO та ASO

Щоб додаток або гра стали популярними, потрібно познайомити якнайбільше користувачів з даною розробкою. Зробіть контент на сторінці застосунку цікавим для користувачів. Чим більше людей встановлять вашу розробку, тим більше оцінок та відгуків ви отримаєте, тим швидше підніметься ваш рейтинг, і вас можуть відзначити працівники редакції.

2. Періодичність оптимізації

Фахівці з ASO вдаються в питання, коли слід запускати ASO і до якого часу потрібно продовжувати оптимізувати стратегії?

ASO-оптимизация

Рис. 2 – Важливі елементи ASO-оптимізації

Наприклад, ви оптимізуєте ключові слова, у певний момент у вас є список найрелевантніших ключових слів. І тут же виникає низка питань: а як щодо сезонності, щодо нових ключових слів, які раптово стають популярними, чи щодо змін конкурентного середовища, поведінки користувачів та інших рухів на ринку? Тому будь-яке високочастотне ключове слово може дуже швидко стати низькочастотним. Ви ніколи не дізнаєтесь, якщо не відстежуватимете ці зміни.

Як згадувалося раніше, ASO – це не тільки ключові слова. Оптимізації вимагають інші драйвери конверсії, такі як скриншоти магазину додатків, іконки, опис та багато інших. Всі дані необхідно оптимізувати та оновлювати.

3. Відмінності App Store та Google Play

App Store та Google Play ― це два найбільші та найпопулярніші магазини мобільних додатків. Зовні ці маркети дуже схожі, вони нагадують вітрину з онлайн-товарами, проте алгоритми роботи у них відрізняються.

Google Play є частиною величезної корпорації, яка розвиває пошукові системи. Завдяки цьому додатки в маркеті легко індексуються за пошуковим запитом і їх досить легко знайти за описом. Apple не має таких пошукових технологій, тому на ранжування додатків в App Store більшою мірою впливає користувальницький досвід і рейтинг.

Факторы ранжирования

Рис. 3 – Що впливає на ранжування додатків в App Store та Google Play

4. Чекати занадто багато від ASO

ASO – це дуже довгий та стратегічний процес. Ви постійно досліджуєте нішу, аналізуєте конкурентів, оптимізуєте дані та відслідковуєте результати. Високі показники установок і конверсії можуть тривати кілька тижнів і ви знову повернетесь до оптимізації.

ASO-оптимизация

Рис. 4 – ASO – це текстова, візуальна та контекстуальна оптимізація

Не чекайте від ASO занадто багато! Головна мета ASO-оптимізації полягає у формуванні красивого зовнішнього вигляду продукту для користувачів та внутрішніх елементів для органічного просування пошуковими системами.

Тим більше не чекайте на результат від ASO наступного дня після проведення робіт. Більше як тиждень потрібно, щоб актуальні дані проіндексувалися системами, і щонайменше місяць, якщо ви завантажуєте новий продукт.

У просуванні не покладайтеся лише на ASO. Залучайте інші канали, наприклад, пошукову рекламу, таргетовану в соціальних мережах, медійну. У 21 столітті конкуренція серед мобільних розробників настільки велика, що свою потенційну аудиторію доведеться шукати на всіх можливих майданчиках та залучити якнайбільше інструментів.

5. Неправильні пріоритети в ASO

ASO-оптимізація стає все більш складною та довгограючою. Це ускладнює розставляння пріоритетів для маркетологів. Тому найголовніше питання для фахівця: що потрібно зробити насамперед?

Для початку подбайте про якість мобільної розробки. Ваш продукт має бути хорошим, зручним для користувача та актуальним. Після цього починайте вивчати свою аудиторію: проведіть бета-тестування, запустіть попередню реєстрацію, групуйте та сегментуйте користувачів якомога детальніше.

Наступним етапом буде складання комплексної стратегії просування. На цьому етапі починайте розробляти семантичне ядро ​​і на його основі опрацьовувати метадані (назва, підзаголовок, короткий опис, опис, поле ключових слів). Далі підготуйте візуальні елементи, а після завантаження ― подбайте про контекстуальні (обговрення, оцінки, рейтинг).

App Store

Рис.5 – Який пріоритет при мобільній оптимізації?

Пам’ятайте, що:

хороший продукт + хороша конверсія + погана видимість

― допустимі та можуть бути виправлені.

Але:

поганий продукт + погана конверсія + чудова видимість

абсолютно неприйнятні.

Поганий продукт призведе до багатьох негативних оцінок. Погане позиціювання в магазині додатків призведе до низького CVR, рейтингу кліків (CTR), кількості установок та швидкості установки. Всі ці показники є факторами ранжирування додатків, тому їхня низька продуктивність позначиться на позиції вашого продукту в пошуку магазину.

Неправильно розставлені пріоритети змушують вас рухатися не в тому напрямку, що призводить до негативного результату.

Отже, ASO ― комплекс дій, що впливають на органічне просування вашої утиліти або гри в App Store та Google Play. Недооцінюючи оптимізацію сторінки додатку, ви позбавляєте свій продукт шансу на успішне розкручування. Продумуйте різні стратегії, аналізуйте конкурентів та своїх користувачів, змінюйте дані та тестуйте нововведення. Пам’ятайте, що навіть найвищий показник конверсії може змінитися дуже швидко, і вам знову доведеться застосовувати інструменти оптимізації, щоб підвищити положення своєї розробки в маркеті.

More news
Apple Store

Локалі App Store

17 Чер 22
20
Apple Store

Що змінилося в App Store з виходом iOS 15 та як це вплине на ASO?

Альона
17 Чер 22
29
Apple Store
Google Play

ТОП-5 помилок ASO-оптимізації мобільного додатка

Альона
17 Чер 22
35
Стежте за нами

    2021 Всі права захищені