Понад 10 років триває суперечка маркетологів про переваги та недоліки Google Play та App Store. До певного моменту таки перемагав Play Market з його найпотужнішими інструментами пошукової оптимізації та можливостями Google Ads. Однак осіння презентація Apple продемонструвала світові не тільки оновлення iOS, але й зміни в маркеті мобільних додатків App Store. Які? Тепер розберемося.
Абсолютно всі продукти Apple пов’язані між собою, а центровою фігурою є операційна система iOS. Саме про неї компанія найбільше розповідає у ЗМІ та саме її рекламує. Чому? Все просто. Якщо користувач не встановить оновлення останньої версії на своєму телефоні, планшеті, ноутбуці, годиннику, то він не отримає останніх фіч, над якими працювала величезна команда розробників Apple останній рік, а то й більше.
App Store — це магазин мобільних додатків, які розроблені спеціально під iOS. Маркет працює на всіх пристроях Apple, проте здебільшого він призначений для iPhone. Власне кажучи, від оновлення iPhone до останньої версії (iOS 15 презентована у вересні 2021 року) залежить і те, як бачитиме користувач магазин додатків і які функції йому будуть доступні.
Наприклад, одне з оновлень 15 версії стосується екрана віджетів. У новій iOS з’явилися три види нових віджетів App Store. Вони відображають рекомендації редакторів магазину, а незабаром будуть доступні найближчі заходи та ТОП новинок. Тобто тепер користувачеві необов’язково заходити в App Store, щоб вибрати додатки, він ознайомиться з інформацією, що його цікавить, одним лише скиданням екрана вліво.
Рис. 1 – Варіанти нових віджетів App Store
Ще до вересневої конференції WWDC 2021 компанія Apple анонсувала дуже важливі зміни всередині мобільного маркету App Store. Ці зміни будуть корисні видавцям та розробникам більше, ніж користувачам. Бо останні не одразу помітять різниці. А ось ASO-спеціалістам нововведення відкриють додаткові можливості для залучення трафіку на сторінки додатків, що просуваються, і збільшення кількості установок утиліт.
«Події у додатках» — це чудова можливість привернути увагу користувачів не лише самим продуктом, а й соціальним життям цілого ком’юніті. Блок із подіями буде розміщено:
Рис. 2 – Події у додатках. Варіанти розміщення
Рис. 3 – Події у додатках. Варіанти розміщення
Налаштовуючи подію в App Store Connect, ви зможете вибрати тип події, який вам найбільше підходить. Зараз відомо про такі типи подій:
Варто зазначити, що ця функція ще не запрацювала. Проте Apple продовжує втішати розробників новими датами та готує світову громадськість до нововведення.
Якщо події таки запрацюють, то вони будуть показуватись ще й у віджетах на телефоні. Виглядатиме це так.
Рис. 4 – Віджет із рекламою фільму.
Чому це важливо для ASO? ASO-оптимізація спрямована на покращення позицій застосунку або гри в маркеті. Від ASO залежить видимість продукту та його популярність серед користувачів. Події стануть додатковою можливістю відзначитися від конкурентів і запропонувати своїм користувачам більше можливості використання утиліти.
Нарешті, в App Store можна створювати більше, ніж одну (!) сторінку для реклами додатків. А якщо бути точніше, маркетологи можуть запустити до 35 різних видів сторінок користувача, змінюючи ключові елементи.
Рис. 5 – Custom Product Pages
У звичайному пошуку для користувача буде видно лише одну сторінку. Однак при запуску реклами кожна кастомна сторінка матиме свій унікальний URL, перейшовши по якому, користувач побачить дані, що найбільш відповідають його інтересам. Принцип нагадує таргетовану рекламу.
*Таргетинг — це сегментація аудиторії під конкретні потреби реклами.
Наприклад, у вас є фітнес-додаток. У ньому дуже багато різних безкоштовних та платних програм для людей будь-якого віку, статури, потреб, особливостей (вагітних, молодих мам, людей, які перенесли серйозні захворювання тощо). Як розповісти про усі програми в 7-ми допустимих скриншотах в App Store? Це складно. А тепер уявіть, що ви можете зробити 35 сторінок з унікальним контентом, який точно підійде під запит користувача.
Що можна міняти в Custom Pages?
Тепер можна створювати нові сторінки та надсилати їх на перевірку без прив’язки до оновлення додатку. Це колосальна економія часу та централізація відповідальності у руках ASO-фахівця. Звернемо увагу, що ця функція ще не запущена, а лише анонсована.
Кастомні сторінки виведуть роботу з аудиторіями в App Store на новий рівень. Apple анонсувала нову масштабну аналітику мобільних додатків.
Розробники можуть відстежувати ефективність кожної сторінки налаштованого продукту, переглядаючи покази, завантаження, коефіцієнт конверсії. До цих показників додадуться:
Рис. 6 – Аналітика мобільних додатків в App Store Connect
Довгоочікуване та революційне оновлення App Store за останні 10 років! Коли функцію запустять (поки випуск відстрочили), ви матимете можливість протестувати 3 варіанти оптимізованої сторінки.
Рис. 7 – A/B-тестування
За даними Apple, при запуску тестування можна змінити іконку, скриншоти та прев’ю. Також буде можливість запустити кампанію A/B-тестування на 90 днів.
Важливий той факт, що всі метадані, які ви мінятимете, необхідно відправляти Apple на перевірку. З іконкою складніше — якщо ви хочете протестувати різні види іконок, її потрібно включити до двійкового файлу опублікованого додатку. Це важливо, оскільки запускати тестування можна лише для варіантів, у яких іконка збігається із вихідною.
Рис. 8 – A/B-тестування для іконки додатку
Всі дані A/B-тестування показуватимуться в оновленій Аналітиці. Через певний час ви зможете відстежити, який з креативів спрацював краще за інших, оптимізувати сторінку в App Store і запустити повноцінну рекламну кампанію.
На сьогодні єдиною помітною зміною стало зображення результатів пошуку. Хоч і компанія Apple не повідомляла про нововведення пошуку, але ASO-фахівці одразу помітили відмінності.
Раніше в результатах пошуку показувалося лише 2 додатки. Вся справа в масштабі скриншотів, через які на один екран міститься лише два додатки. Причому, якщо хтось налаштував рекламу на ключовий запит, то найвищу позицію в пошуку займе саме оплачена публікація. Тому, щоб конкурувати з іншими компаніями в App Store, дійсно потрібно було бути першим.
Рис. 9 – Результати пошуку раніше
Тепер ситуація змінилася. Якщо користувач вводить загальний запит, перед ним відкриваються додатки, які в нього вже встановлено. До того ж ці утиліти розміщені списком без скриншотів і з кнопкою «Відкрити». І тільки після них починаються нові застосунки, які, швидше за все, шукав користувач.
Рис. 10 – Так виглядає пошук в App Store зараз
Чому це важливо для ASO? Тому що тепер додатки та ігри мають можливість просуватися органічно. Необов’язково бути першим у пошуковій видачі, можна бути у десятці-двадцятці найбільш оптимізованих додатків. Користувачі шукатимуть альтернативу.
А це означає, що ASO-оптимізація можливо зміщує акцент у бік оптимізації за ключовими словами, і стане більш схожою на SEO. Ділимося лайфхаком:
iOS 15 – явна ознака того, що додаткам та іграм потрібно оптимізувати свої дані для просування в App Store, якщо, звичайно, розробник зацікавлений у кількості установок.
ASO-оптимізація — не така складна, як описана в багатьох посібниках. Просто потрібно розраховувати на довгостроковий результат та бути готовим до постійних експериментів!