Якщо ви плануєте розвивати та монетизувати свій мобільний додаток або гру, вам доведеться постійно оптимізувати дані цієї розробки. Оптимізацію мобільного продукту всередині App Store та Google Play називають ASO.
ASO-оптимізація додатку є частиною комплексної маркетингової стратегії, тому залежить від завдань та цілей, описаних у ній.
У маркетингу є таке поняття, як сезонність, від якого достатньою мірою залежить рівень продажів у певну пору року. У випадку з мобільною розробкою рівень установок і покупок всередині застосунку або ігри.
Оптимізуючи мобільний додаток залежно від сезону, ви гарантовано отримаєте збільшення відвідуваності сторінки в App Store та Google Play.
Сезонне ASO – це оптимізація сторінки утиліти під певну подію. Це може бути свято (Новий рік, Хелловін, День святого Валентина), рекламний захід (Чорна п’ятниця) або велика міжнародна подія, така як Олімпійські ігри. Сезонне ASO допомагає привернути увагу нових користувачів до магазинів додатків.
Рис. 1 – Новорічна версія гри Fruit Ninja
Сезонне ASO складається з візуальної та пошукової оптимізації.
Візуальна оптимізація — це створення нових іконок і скриншотів на сторінці товару на святкову тематику.
Оптимізація пошуку — це додавання релевантних ключових слів, пов’язаних з подіями, до проіндексованих текстових полів.
Сезонні кампанії короткострокові, а результати передбачити складно. У будь-якому випадку якісне ASO допоможе залучити нових користувачів та повторно звернути увагу старих, що призведе до збільшення кількості установок та конверсій.
Оскільки маркетингову діяльність потрібно планувати заздалегідь, це зробити набагато легше, якщо у вас є сезонний календар. При складанні календаря враховуйте ряд факторів: цільовий ринок, у тому числі географію, особливості продукту та ресурси команди.
Новий рік і Хелловін будуть мати велике значення для мобільних ігор. До цих свято часто готують особливий контент: нові рівні, завдання, персонажі. Майже у всіх провідних іграх вживається сезонність.
Рис. 2 – Персонажі ігри Angry Birds: Halloween Tounament
Для фірмових додатків та додатків з доставкою, крім зимових свят, краще не ігнорувати Чорну п’ятницю та День Святого Валентина. А для спортивних додатків вирішальне значення матимуть такі події, як Чемпіонат світу з футболу та Олімпійські ігри.
Також список сезонних подій може змінюватись в залежності від цільової країни. Наприклад, День Подяки стане однією з найбільших подій для США, День Святого Патріка – для Ірландії, а Октоберфест – для Німеччини.
Рис. 3 – Адаптація гри Temple Run до Дня Святого Патріка
Зважайте на всі ці фактори при складанні календаря заходів. Для вашої зручності можете одразу додати ідеї та приблизні терміни. Подумайте про події, для яких потрібно створити додатковий контент, і порахуйте, скільки часу знадобиться для їх розробки. Якщо ви вирішите створити нових персонажів або локації, то це може зайняти до шести тижнів.
У деяких випадках достатньо оптимізації сторінки продукту гри та додавання невеликих змін інтерфейсу користувача. Наприклад, додавання текстового поля для промокодів може тривати кілька днів. Варто знайти час, щоб створити оновлену графіку для сторінки продукту, відредагувати та протестувати її.
На цьому етапі вам потрібно проаналізувати тенденції пошуку та вивчити динаміку популярності релевантних ключових слів. Ви можете порівняти, як змінилася частота використання тих чи інших запитів щодо аналогічного періоду минулого року. Таким чином, ви можете обрати набір релевантних ключових слів для пошукової оптимізації й підготувати нові текстові метадані.
Пошукова (текстова) оптимізація – це процес додавання ключових слів до метаданих сторінок додатку. Метадані включають:назву, підзаголовок, короткий опис, опис та поле ключових слів. Елементи та їх вплив на рейтинг є специфічними для кожного магазину додатків.
Рис. 4 – Фактори, що впливають на ранжування в App Store та Google Play.
Користувач вводить запит і знаходить відповідні варіанти. Якщо ваш додаток не показується в результатах пошуку за релевантними ключовими словами, ви втрачаєте органічний трафік.
Ви визначилися з подіями та проаналізували пошукові тенденції. Тепер вам належить найскладніша частина роботи — реалізувати все задумане.
Є кілька основних стратегій:
Рис. 5 – Так зробили маркетологи гри Subway Surfers
Якщо ви вирішили оптимізувати не тільки текстові метадані та графіку, а й вміст своєї утиліти, ви повинні подумати «а що насправді порадує мого клієнта напередодні свята?».
Це можуть бути:
Святковий контент повинен повністю відповідати тематиці додатку або гри.
Після того, як ви оновили додаток під певну подію, вам потрібно постійно відслідковувати результат виконаної оптимізації. Порівняйте результати до та після оновлення метаданих. Зосередьтеся на органічному трафіку з пошуку (установки з пошуку) та показів (установки з обраних редактором, топ-чартів та аналогічних додатків).
Щоб виміряти ефективність сезонного ASO, вам необхідно проаналізувати наступні показники:
Сезонне ASO – відмінний спосіб збільшити конверсію в магазинах додатків та залучити нову аудиторію. При правильній стратегії у вас є реальний шанс ранжуватися в пошуковій видачі за ключовими словами, привертати увагу нових користувачів й тих, хто вже використовує ваш продукт.